//Apple Chip CHok
Money $
Friday, February 17, 2012 @ 7:07 PM | 0 Comment [s]

hey stalker,Im back ^^
lama tak berbloging. hampir setaun tak? haha nonsense.
actully today Im gonna talk about money. yes, we already know we need money to survive. no money no life isnt it? hee ok STOP! orang melayu jus cakap melayu uke. speaking pon berterabur.. haha biar.

btw, baru2 ni dwet PTPTN aku da masok. around 1050 thousand! not bad rite. haha dalam kepala pikir macam2 da. kira nak list ja lam ketas apa yang perlu aku buad nan seribu ni. (*sangap shopink) haha 1k tu rasa cam ta cukup ja aku nak borong. asal ta masok 2 3 ribu kan, puas gax la nak shopink around KL ni. hee mlampau ya kamu mek tiqah. >_<

before that, aku plan nak g Genting nan Fatyn (*my lessy) Not just two of us. macam ni plan kitaorang. first nak beli fixie. kononya la aku nak naek fixie. *cuba bayang kan aku nek fixie! haha sumpah lawak. who care? hee selebihnya nak beli barang2 tuk family aku. Insyallah. then kitaorang plan nak pegy bercuty n having some fun. Genting Highland the right place isnt it? hee memang baget nak pegy sana dapat pt ni. memang serius gyla nak p sana. nak sewa keta la, masing2 nak bawak kaple. so aku plan nak bawak la my capital F coz masa tu we are still in relationship. tapy skunk, no. jodoh ta da kod orang tua2 kata. jus smile :). hahha poyo nya ayat. apa boley buad kan. hajat tak kesampaian. sedey juga la coz ta dapat pergi sama2. padahal nak sangat pergi citu u.u

forget about that. hary jumaat, poket tada dwet pegy la 7e. then pergi la ATM nak kuarkan dwet. abah aku bank in rm100 ary khamis tu. sja suka2 cek la baki dalam akaun. tgok2 da 1260.00. blur kejap! mata terbeliak terkejip2. cam ta caya *eh takan abah bank in seribu kod? tertanya2 la aku neyh. then baru aku teringat yang dwet PTPTN dah masok. haha lembap tol. haty aku melompat2 kat 7e tu! teros keluarkan rm100. makan mewah teros. ta layan megy da. haha balik ruma sengeh2 sepanjang jalan. kepala pk nak watpa nan dwet yang da lam atm. huhu jeles?

Bila duit da masok. aku kuarkan 1 kertas n pen. memang hobi aku suka list benda2 yang aku perlu. dalam kertas tu aku tulis :

1. new glasses *baget rm500 levis
2.Jeans 2 helai.*any brand aku bantai ja rm150
3. Shirt 5 helai.*focus to Mango,Edwin, n any brand rm200++
4. phone cokia *harga bodo2 ja
5. TOMS shoes
: baki duit bli benda merapu2. hee lingkop

ta banyak kan? nak layan hok barang branded. mana layan hok murah. hahah nonsense. law lawa aku bedai supa tu gax. ehehe btw, old plan? fixie kemana genting kemana. last2 habis tuk shupink. but, my dad dah pesan awal2. dya taw anak dya boros orangnya. huhu excited and hapy! then I make a call.

Me: Abah,dwet pt dah masok. heee
Abah: masok bapa?
Me: seribu lebey ja..

Abah: ha elok jimat kit. 4 bulan abah ta antaq dwet.
Me: tudea aih. cek nak shupink abah. nak bli baju,sluaq. nak buat spec g.
Abah: buad la mek tiqah. simpan sma jangan duk prabih semua lak.
Me: hala.. hee
Abah: abah ta bank in dah. dwet tngah tadak ni. nak bayaq macam2. nk makan pkai dwet tu dah
Me: ahh .. abah nak pinjam dwet cek lu ka? cek nak bagy.
Abah: tayah la. nak buad pa? guna dwet tu satg ang duk minx gax.
Me: hahah

abah aku neyh cam tao ja kan perangai anak dya neyh.. well, bukan selalu aku nak shoping kan. nak baget aku ta reti. seriusly aku cakap awal2. saya pemboros orangnya. hehe just set the date and location. where to go and where to shoping. haha Bukit Bintang? Sunway Pyramid? Times Square? Mid Valley? OMG. shoping area KL neyh memang gila lah. banyak gyla tempat shoping. tak tershoping da aku tgok. hee sebelum neyh pon aku round area BB. bermodalkan 30 hingit p BB wey. hee then aku hampir diserang sawan babies and sakit lutut. harga dya memang tadak cam harga kat area utara ni. murah siot. memang aim situ la bila PT kuar. hee

melampo ya aku. ta ingat dunia. haha nak dijady kan cita. my second boyfie *SE experia mini pro. ish phone neyh wat hal lak. cas tanak masok. then kejap on kejap off. hangin 1 ruma. haha memang aku hangin la. lari baget kod law kena antar service. Punca? terjun dari katil double decker *atas. kecuaian diri sendiri. hee Memang semenjak 2 menjak neyh aku ta peduli pon kat dya. aku tinggal macam tu ja even aku kuar. yala, buad apa bawa ke hulu ke hilir law tada call tada msg kan. semak ja lah! letak atas katil then tertolak bantal *PANG! terkeluar cover fon tu. haha mampu senyum and geleng kepala ja la. hee lantak. cari nahas nan aku sangat kan. :P

Enough. forget about phone. just focus for ur money. haha skunk dah melantak Pizza Hut, shoping baju, kasut Opera, eyeliner Maybelline, Miyami compaq, Spenda and blax3! skunk tinggal la rm950. apa aku nak buad dengan banyak ni oi? lari baget da. haha kena jimat. makan megy dah asalkan ley shoping kan. =_=

moral of the story > uke, kena manage duit dengan baik ya friends
J J J J J J J J






Older Post | Newer Post

Hye and Assalamualaikum. Thanks for coming into my blog. Leave your footstep at my tagboard. AND DON'T EVER COPYCAT IN HERE OKAY


DiaryAboutStuffSite


Open Cbox